YOUNG AUTHORS STORIES – VOL 1 VIRTUAL LAUNCH

Under the patronage of Her Excellency
Sheikha Hala Bint Mohamed Al Khalifa
Director General of Culture and Arts,
Bahrain Authority for Culture and Antiquities

It is a great Honor for ProLab Systems to be a part of an amazing initiative set forth by Mrs. Maryam Abu Alfateh.

ProLab Systems philosophy is to share knowledge not just with the scientific & industrial community but, also helps developing minds of our younger generation so that these young minds can attain the right knowledge and play active role in our community in the future.

PROGRAM AGENDA

Click Here for Program Agenda of Virtual Launch event on 19 September, 2020

SPEAKERS

Click here to view the speech from the patron – H.E. Sh. Hala Bint Mohamed Al Khalifa

Click here to view the speech from the Author – Mrs. Maryam Abul Alfateh

Click here to view the speech from the President of University of Bahrain – H.E. Prof. Riyadh Yousuf Hamza

Click here to view the speech from the Managing Director of ProLab Systems (Sponsor) – Mr. Zaid Al Mosheky

Click here to view the speech from the HR Director of Al Salam Bank (Sponsor) – Ms. Muna Al Balooshi

An autograph signing ceremony took place on 4 September 2020 at Youth Center Busaiteen – Muharraq, where various young authors were present to get there signed copies and ProLab Systems Managing Director Mr. Zaid Al Mosheky was also present to encourage these young and bright future of the community. (View the below video)

THE PROMO VIDEO OF THE YOUNG AUTHORS STORIES – VOL 1

THE FULL VIRTUAL LAUNCH EVENT – 19 SEP 2020

Bahrain TV News Video highlighting the importance of Mrs. Maryam Achievement via Young Authors Stories Vol – 1

News Featuring Young Authors Stories

PHOTO GALLERY

INSTAGRAM STORIES

View this post on Instagram

استقبل رئيس جامعة البحرين الأستاذ الدكتور رياض يوسف حمزة، مساعدة البحث والتدريس في كلية التعليم التطبيقي المديرة العامة لمؤسسة المؤلفون الصغار للتعليم والتدريب مريم علي أبو الفتح، وذلك بمناسبة تدشين مشروع من كتاب "قصص المؤلفين الصغار"، الذي تمَّ تدشينه برعاية مدير عام الثقافة والفنون بهيئة البحرين للثقافة والآثار الشيخة هلا بنت محمد آل خليفة، وبحضور رئيس جامعة البحرين الأستاذ الدكتور رياض يوسف حمزة،خلال حفل افتراضي أقيم مساء السبت (19 سبتمبر 2020م). وعبَّر أ.د. حمزة عن شكره وتقديره لكل الجهود التي بذلت في إنجاز المشروع، معرباً عن سعادته بالمنجز الذي حققته الأستاذة أبو الفتح، من أجل جمع القصص التي أبدعها الخيال الرائع لعدد من الأطفال. وقال أ.د. حمزة في كلمة له خلال مشاركته في حفل تدشين الكتاب "إننا نحتفي بالمنجزات التي حققها الفنانون الصغار الذين كتبوا هذه القصص وشاركوها مع الجميع، وأكد أن كتاب (قصص المؤلفين الصغار) سيسهم في تقدير قدرات الأطفال الإبداعية ومهاراتهم الفنية بشكل أفضل". وتوجه أ.د. حمزة بالشكر الجزيل إلى الشيخة هلا بنت محمد آل خليفة على رعايتها حفل تدشين الكتاب واهتمامها بمثل هذه المشاريع الملهمة والقيِّمة، كما شكر الأستاذة مريم أبو الفتح وكل من ساهم في إنجاز الكتاب. وبدورها، قالت الأستاذة أبو الفتح إنها قد عملت على مدار العام لإنهاء الجزء الأول من هذا المشروع الهادف"Young Authors’ Stories – V1"، الذي تضمن إنجاز 109 قصص قصيرة تمت كتابتها بأيدي 111 من الطلبة من المرحلة الابتدائية، ينتمون لـعشر مدارس خاصة في مملكة البحرين. وأضافت "إن هذا الكتاب سيكون بمثابة ساحة مفتوحة لعرض أفكار المؤلفين الصغار وإبداعاتهم، كما أنه سيتيح لنا الفرصة للتعرف على مختلف الثقافات الموجودة في الجيل المعاصر، مما يعكس طابع التعايش في مملكة البحرين، التي تحتضن مختلف الثقافات والأديان". وبيّنت أن الهدف من هذا المشروع تحفيز الحس الإبداعي والقدرة على التعبير لدى الطفل، ومساعدته في الكشف عن الإلهام الداخلي لديه، الذي يعد عاملاً حيوياً في بناء تقديره لذاته. ء#جامعة_البحرين

A post shared by جامعة البحرين (@uobedubh) on